مراحل نصب ویندوز 7

مراحل نصب ویندوز 7

مراحل نصب ویندوز 7

ویندوز  (7) SEVEN که توسط شرکت مایکروسافت تولید شده است  یکی از پرطرفدار ترین ویندوزهای موجود در دنیای دیجیتال میباشد.شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به نصب ویندوز داشته باشید اما به دلیل داشتن اطلاعات شخصی بر روی رایانه خود با شک و تردید برای به تعمیر فرستادن آن مواجه شده باشید.بهترین روش برای حل این مشکل این است که خودتان اقدام به نصب ویندوز در محل کار یا منزل کنید.برای این کار نیاز به کمی وقت و حوصله دارید اما نتیجه حفظ اطلاعات شخصی شما و صرفه جویی در هزینه میباشد.در این مقاله قصد داریم مراحل نصب ویندوز 7 رابه طور کامل برای شما شرح دهیم.دقت داشته باشید تمامی مراحل را بطور کامل انجام دهید تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.  

1- دی وی دی ویندوز 7 را وارد دی وی دی رام کنید.بعد از بوت شدن توسط دی وی دی با عکس زیر مواجه خواهید شد که میباست صبر کنید تا گراف پر شود.

2-بعد از پرشدن گراف با عکس زیر روبرو میشود که باید بدون تغییری روی دکمه NEXT  کلیک کنید.

3-در این مرحله با عکس زیر مواجه خواهیدشد که میبایست روی install now کلیک کنید

4- از مرحله بعد تنها در حالتی عبور خواهید کرد که قوانین مایکروسافت را بپذیرید.پس تیک گزینه را فعال کنید و روی NEXT  کلیک کنید

5- دراین مرحله گزینه دوم (CUSTOM ADVANCED) که به معنی نصب کامل ویندوز میباشد را انتخاب کنید.

گزینه دوم نیز (UPGRADE) به معنی بروز رسانی ویندوز موجود روی دی وی دی میباشد که اصلا توصیه نمیشود و امکان بروز خطا در این عملیات بسیار زیاد است.

6- در این مرحله باید درایوی را که می خواهید ویندوز روی آن نصب شود را فرمت کنید.ابتدا درایو را انتخاب کرده

و روی گزینه (DRIVE OPTIONS (ADVANCE  کلیک کنید و FORMAT را انتخاب  کنید.بهتر است این عملیات روی درایو C انجام شود.بعد از انجام شدن مراحل فرمت درایو را انتخاب کنید و Vروی گزینه NEXT کلیک کنید.

7- در این مرحله نصب ویندوز آغاز خواهدشد ونیاز به انجام کاری نیست.کمی صبر کنید.

8- با توجه به مشخصات سخت افزاری سیستم شما این عملیات بین 8 تا 40 دقیقه ممکن است طول بکشد.بعد از اتمام این عملیات رایانه شما ریستارت خواهد شد.

9- بعد از ریستارت توصیه میشود بوت را به هارد (حالت اولیه) برگردانید تا مراحل نصب از هارد ادامه پیدا کند. بعد از بالا آمدن ویندوز با عکس زیر مواجه خواهید شد.

10- در این مرحله از نصب ویندوز 7 سیستم نامی برای استفاده کننده از آن (شما) (قسمت اول) و نامی برای اکانت ویندوز (قسمت دوم) نیاز دارید. قسمت های مشخص شده را پر کنید و روی گزینه NEXT کلیک کنید.

11- در این مرحله میتوانید برای ویندوز خود رمز بگذارید. در قسمت taype password رمز خود را وارد کنید و در قسمت repeat password رمز خود را تکرار کنید تا اطمینان پیدا کنید اشتباهی در وارد کردن رمز رخ نداده است. در قسمت taype password hint ویندوز از شما کلمه ای طلب میکند تا در صورت فراموشی رمز برای یادآوری آن به شما کمک کند. پس از پر کردن قسمت های مشخص شده روی گزینه next کلیک کنید.

اگر نیازی به گذاشتن رمز بر روی ویندوز خود ندارید میتوانید فیلد های خواسته شده را خالی بگذارید روی گزینه next کلیک کنید تا به مرحله یعد بروید.

12- در این قسمت از نصب ویندوز شما میبایست گزینه اول ( use recommended settings) را مانند عکس زیر انتخاب کنید.

13- در این مرحله که مربوط به منطقه زمانی میباشد میبایست به طور مثال شهر TEHRAN را انتخاب کنید.

14- در این مرحله ازنصب ویندوز 7 میبایست مکان نصب ویندوز رامشخص کنید.به این معنی که اگر در منزل هستید گزینه ی HOME NETWORK را میبایست انتخاب کنید ، اگر در محل کار هستید گزینه ی WORK NETWORK و اگر در مکان های عمومی مانند مترو ، فرودگاه و… PUBLIC NETWORK.

15- نصب ویندوز به پایان رسیده و در صورت مشاهده حالت زیر باید منتظر آخرین ریستارت ویندوز در نصب باشید.

16- تبریک! مراحل نصب ویندوز 7 به پایان رسید.اکنون شما میتوانید این ویندوز را به راحتی و بدون صرف هزینه نصب کنید.

منبع :مراحل نصب ویندوز 7

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.