جلوگیری از هک شدن تلگرام و بالا بردن امنیت تلگرام


جلوگیری از هک شدن تلگرام و بالا بردن امنیت تلگرام

جلوگیری از هک شدن تلگرام و بالا بردن امنیت تلگرام

با توجه به اینکه نرم افزار مسنجر تلگرام به عنوان محبوبترین نرم افزار از دسته نرم افزار های پیام رسان در بین ایرانیان می باشد پرداختن به قسمت های مهم و قابل استفاده ی این نرم افزار پر قابلیت خالی از لطف نمی باشد.هر نرم افزار زمانی که وارد باز می شود و کاربران زیادی را جذب خود می کند یکی از اولین سوال های کاربران این خواهد بود که به چه میزان به این نرم افزار اطمینان کرد به عبارت دیگر امنیت این نرم افزار در چه حدی است؟

زمانی که این نرم افزار  دردسته ی نرم افزار های شبکه های اجتماعی قرار گیرد و هر روزه وبه طور متوالی مورد استفاده قرارگیرد و کاربرا اکثرا برای کارهای خصوصی خود استفاده کنند اهمیت امنیت در چنین نرم افزارهایی دوبرابر می شود. نرم افزار تلگرام به خودی خود یک نرم افزار امن محسوب میشود.همانطور که میدانید دلیل هک شدن حساب کاربری در 90درصد مواقع به ناآگاهی کاربران برمیگردد که فقط با برخی از ویژگی های ابتدایی یک نرم افزار آشنا هستند و شروع به استفاده از آنها میکنند.همین دلید باعث شد تا ما مقاله ای راجع به امنیت تلگرام و جلوگیری از هک شدن درسایت خود قرار دهیم. الگوریتم های استفاده شده در این نرم افزار برای ارسال تصویر و صوت و متن در سطح امنیت بسیار بالایی قرار دارند اماباید توجه داشت چون در عصر حاضر بیشتر ارتباطات بی سیم بوده و اکثرا اینترنت بی سیم نیز استفاده میکنند ، امنیت شبکه های وای فای درسطح پایینی قرار دارد پس لزوم تامین امنیت نرم افزار ها احساس می شود. توجه کنید با استفاده از قابلیت های خوب موجود در خود برنامه ی تلگرام  و بدون نیاز به هیچ گونه برنامه ی اضافی می توانید امنیت تلگرام خود را تامین کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل تامین امنیت  حساب کاربری تلگرامتان را با ما بیاموزید.  

نکته: توجه داشته باشید که  نرم افزار های تبلیغاتی که برای هک تلگرام معرفی می شوند به هیچ وجه پایه و اساس علمی ندارند.چراکه عملیات نفوذ به هر شبکه یا نرم افزاری نیازمند تخصص و هزینه ی بالایی است که به همین راحتی منتشر نمیکنند.اینگونه رنم افزار ها باتحریک کاربران غیر مطلع به فکر کلاهبرداری یا سود جویی هستند.با مطالعه ی این مقالعه خواهید دید که هک تلگرام به همین سادگی ها هم نیست البته اگر آگاهی های لازم را داشته باشید.

افزایش امنیت تلگرام

برای اینکه بدون هیچ گونه نگرانی از هک شدن اکانت تلگرامتان از آن استفاده کنید باید یکسری تنظیمات را در داخل این نرم افزار تنظیم کنید که مرحله به مرحله به همراه تصویر برای شما آموزش خواهیم داد با ماهمراه باشید.

ابتدا برنامه ی تلگرامتان را اجرا کنید .حالا به قسمت تنظیمات (setting) و در این قسمت به بخش Privacy and Security بروید در زیرمنوی Security(امنیتی)  در این صفحه سه گزینه مشاهده میکنید:

1-    Passcode lock :

که برای گذاشتن رمز برای برنامه ی تلگرام استفاده می شود یعنی هر بار که از برنامه خارج می شوید یا دوباره وارد می شوید باید رمز انتخابی خودرا وارد کنید.برای این کار به مراحل نشان داده شده توجه کنید.

                

توجه: با وارد کردن رمز یم علامت قفل بالای صفحه ی اصلی تلگرامتان ظاهر می شود .درصورتیکه درهربار خروج و ورود به نرافزار یادتان می رود که علامت قفل را لمس کنید و می خواهید بطور اتوماتیک تلگرامتن قفل شود به قسمت Auto-lock بروید و مدت زمانی را که میخواهید قفل شود ، انتخاب کنید.

Two Step verification – 2(تایید 2 مرحله ای):

یکی از عملکرد های قابل دفاع تلگرام برای حل مشکل امنیت حساب کاربری کاربران در نسخه های اخیر خود اضافه شدن این بخش به قسمت تنظیمات امنیت این مسنجر است.با تنظیم این بخش برای هربار ورود به حساب کاربری تلگرام  علاوه بر تاییدیه ی پیامکی که برای شما ارسال می شئد باید یک رمز دیگر را نیزکه در این قسمت وارد میکنید به یاد داشته باشید.یعنی حتی اگر کسی به تابپییدیه ی پیامکی شما را هم به هر طریقی بدست آورد دیگر بدون داشتن رمز ورود شما نخواهد توانست به تلگرام شما ورود کند. در این قسمت از شما یک رمز و یک ایمیل فغال میخواهد. به مراحل این تنظیمات توجه کنید.

                          

   در مرحله ی Password hint یا یاد آوری رمز یادداشتی برای خود بنویسید که اگررمز خود را فراموش کردید با دیدن این جمله آن را به یاد بیاورید. حالا از شما یک ایمیل درخواست میکند که میتوانید آن را وارد نکنید وگزینه ی skip را بزیند ولی پیشنهاد میکنیم که ایمیل را وارد کنید.

یک ایمیل برای شما ارسال می شود که با کلیک روی آن تنظیمات شما تایید میشود .بعداز تایید تصویری مانند تصویر زیر مشاهده میکنید.

مرحله ی سوم از بخش تنظیمات امنیت تلگرام مربوط به دستگاه هایی است که در حال حاضر از حساب کاربری شما استفاده میکنند.

3-active sessions  ( نشست های فعال):

در این قسمت نوع و IP دستگاه های وارد شده به حساب کاربری تلگرامتان و همچنین شهر و کشور آن ها را می توانید مشاهده کنید. و با لمس هر کدام از دستگاه ها که میخواهید می توانید از دسترسی آن دستگاه به حسابتان جلوگیری کنید. می توانید با لمس عبارت terminate All other Sessions  همه ی دستگاه های متصل را غیر فعال کنید.

با انجام مراحل با تلگرامتان را امن خواهید ساخت .

توجه: اگر فایل یا چت بسیار خصوصی دارید می توانید از Secret Chat استفاده کنید زیرا رمزنگاری های استفاده شده در این قابلیت  تلگرام  بسیار پیشرفته و سطح بالاست.

چند نکته برای جلوگیری از هک تلگرام

  • گوشی یا تبلت یا سیستمی که درآن برنامه ی تلگرامتان نصب است را دراختیار دیگران قرار دندید.
  • رمز تلگرام یا ایمیل تان را هرگز به دیگران ندهید.
  • کد ارسالی تلگرام در قالب SMS را به کسی ندهید وبلافاصله بعد از استفاده حذف کنید.
  • درمورد میائل شخصی به کسی اطمینان نکنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.